onsdag, mars 07, 2007

Hajime!

I går holdt jeg min første trening. Det var ganske spennende, i alle fall mot slutten, da jeg hadde kommet litt inn i det.
I begynnelsen ble det kanskje litt rotete, da jeg ikke hadde forberedt noe. Mot slutten gikk det litt fort, fordi jeg plutselig kom på en teknikk jeg ville ha med :)
Først tok vi en oppvarming med litt styrketrening, og så litt ukemi waza. Deretter synes jeg å huske at vi startet med kosa dori ikkyo og så katate dori ikkyo. Vi fortsatte, etter løse og faste kommentarer fra meg, med shomen uchi ushiro sankyo/shomen uchi uchi kaiten sankyo, en veldig morsom teknikk :)
Så tok vi katate dori uchi kaiten nage for å binde bevegelsene sammen, og katate dori nikyo, sankyo, yonkyo for å dekke litt av pensum til yonkyu.
På de siste to minuttene løp vi gjennom yokomen uchi tenshin no ikkyo og irimi nage, som er veldig fine teknikker, veldig aikido.
Håper jeg ikke var for forvirrende, og at folk fikk noe ut av treningen.

3 kommentarer:

Christer sa...

Neida, det var ingenting i denne posten som var forvirrende. Spesielt for alle de som ikke er inne i all aikidosjargong. Fint referat, høres ut som en god trening!

k-newt sa...

hehe, den jo blitt ganske lang hvis jeg skulle presisere alt. men kanskje jeg skal det...

Anonym sa...

Jeg ble også litt forvirret... Kan du oversette de japanske overskriftene dine?